Facebook Twitter LinkedIn Instagram YouTube

Nasze projekty

Podstawowe informacje o spółce

Ovid Works to niezależne studio z Warszawy, które tworzy dopracowane pod względem jakości gry premium. Zostało założone w 2015 r. przez pasjonatów gamingu, którzy chcieli połączyć tradycyjne opowiadanie historii z interaktywną rozgrywką. Ovid Works w swojej twórczości inspiruje się tematami zaczerpniętymi z różnych źródeł kultury i rozrywki, takimi jak książki, filmy, wydarzenia.

Misja studia

Fundamentem działalności studia Ovid Works jest tworzenie gier, które opowiadają niebanalną historię i angażują gracza emocjonalnie. Wynika to z zamiłowania założycieli Ovid Works do literatury oraz gier. Gracz powinien decydować pomiędzy graniem w grę od studia a innymi rozrywkami, takimi jak: oglądanie filmu, serialu, słuchanie muzyki, czy też wizyta w teatrze. Dodatkowo rozgrywka w grę musi stanowić wyzwanie, któremu sprostanie wymaga zaangażowania i umiejętności.

Gry autorskie

Interkosmos
Gra „Interkosmos” zrealizowana przez studio Ovid Works to wymagająca mini-gra w wirtualnej rzeczywistości, opowiadająca komediową historię astronauty, pełną zwrotów akcji, międzynarodowych intryg i zimnowojennych absurdów. „Interkosmos” to symulator z elementami survivalowymi. Gracz musi poprowadzić swoją w pełni interaktywną kapsułę Zvezda do bezpiecznego lądowania, korzystając z pomocy NASA i Roskosmosu. Gracz w trakcie lotu otrzymujemy odpowiednie instrukcje (zarówno od Rosjan jak i NASA). Niemniej większość czynności musi wykonać sam, z przystosowaniem się do nowych warunków włącznie. Gra jest inspirowana technologią kosmiczną z 1970 roku, w której każdy przełącznik, manometr i mechaniczny bit może mieć znaczenie dla przetrwania gracza-astronauty w powrocie na ziemię. 

„Interkosmos” otrzymał bardzo wysoką średnią ocen na platformie Steam: 92% pozytywnych komentarzy. Sama gra trafiła do szerokiego, jeśli chodzi o rynek VR, grona odbiorców, tj. do 9909 użytkowników, z których część stanowili youtuberzy, przedstawiciele prasy, nabywcy wybranego modelu laptopa przeznaczonego do VR z nowym procesorem marki Intel, które otrzymały kod do gry „Interkosmos”.

Gra „Interkosmos” została wydana 25 kwietnia 2017 r. Gra zadebiutowała na komputerach PC na HTC Vive i Oculus Rift. Obecnie jest dostępna do zakupu na platformie Steam.

Metamorphosis
„Metamorphosis” to gra, która opiera swój scenariusz na dziwnej i urzekającej powieści Franza Kafki pod tytułem „Przemiana”. „Metamorphosis” jest pierwszoosobową grą, w której akcja odbywa się w pięknych wnętrzach Pragi w latach 20. XX wieku. Gracz w „Metamorphosis”, podobnie jak w powieści Kafki wciela w rolę robaka, na którego czekają niebezpieczeństwa ze strony krwiożerczego chrząszcza, bezlitosnych zwierząt domowych i olbrzymich ludzi. Gra w surrealistyczny sposób rozwija książkową narrację Kafki, jednocześnie dając graczowi dawkę typowo growych elementów, takich jak zagadki środowiskowe, wyzwania sprawnościowe czy odkrywanie alternatywnych dróg ucieczki.

Interkosmos 2000
Akcja gry rozgrywa się w ostatni dzień 1999 roku. Gracz jest jednoosobową załogą kapsuły kosmicznej, z misją przeglądu Międzynarodowej Stacji kosmicznej, która ucierpiała z powodu przelotu mikroasteroidów. Misja jest prowadzona równolegle przez 3 agencje kosmiczne: ESA, NASA i Roskosmos.

Podczas lotu występują komplikacje: awarie systemów na statku, niebezpieczne burze elektronowe, przeloty przez pola orbitujących wokół ziemi meteorytów. Agencje kosmiczne przerzucają się pomysłami rozwiązywania problemów, co owocuje sprzecznymi komunikatami oraz wykluczającymi się zaleceniami. Pojawiają się też przesłanki, że w kapsuła posiada tajny ładunek, który powinien być zabezpieczony za wszelką cenę. Sprawę komplikuje nadejście nowego roku i Millenium Bug, który w pewnym momencie odcina komunikację z ziemi, pozostawiając Astronautę z dwuznacznymi instrukcjami. Czemu ziemia zamilkła? Czym jest tajemniczy ładunek który transportujemy? Dokąd prowadzą tajemnicze koordynaty które docierają do kapsuły? Gracze, przez swoje decyzje, będą mogli odkrywać kolejne tajemnice kosmicznej opowieści, i wpłynąć na losy całego świata.

Rozgrywka opiera się na zarządzaniu systemami kapsuły oraz nawigacji w przestrzeni kosmicznej. Gracz będzie miał okazję wykonywać manewry inspirowane rzeczywistością: transfery orbit, dokowanie, oblatywanie kosmicznych obiektów, manewrowanie poprzez pola przeszkód. Będzie musiał zachować zimną krew by móc zarządzać awariom i przeżyć wśród wrogiej kosmicznej pustki.

Pozostałe projekty

Everdream Valley VR
Everdream Valley to farmerska przygoda ze szczyptą magii autorstwa studia Mooneaters. Hodujesz uprawy i zwierzęta, reperujesz i rozbudowujesz farmę. To gospodarstwo wymaga Twojej troski. Mnóstwo tu owoców i warzyw do uprawy oraz bogata kolekcja zwierząt do hodowli. Chroń i pielęgnuj rośliny, dbaj o zwierzęta i zbieraj zasoby, aby reperować i rozbudowywać swoją farmę. Eksploruj otwarty świat i tereny dookoła, aby odkryć przyczynę swoich magicznych nocnych snów. Niewiele osób zakłóca spokój mieszkańcom Everdream Valley, dlatego zwierzęta są tutaj szczęśliwe. Krowy, świnki, kury, kaczki, alpaki, konie, owce, pszczoły, dziki, sroki, bobry, bizony, gęsi, jelenie, żaby, żuki, motyle, ważki, wilki, myszy, ślimaki, ryby i wiele więcej. Każde z nich ma unikalny wpływ na Twoją farmę. Przy Twoim boku zawsze czuwa pies. Wybierz spośród 10 ras i wytrenuj swojego pupila, aby pomagał Ci w wypasie, pilnowaniu zwierząt, szukaniu skarbów i innych zajęciach. Chcesz kota? Nie ma sprawy! Przekonaj go do siebie i może w zamian zrobi coś dla Ciebie. W sumie to zależy tylko od niego. Twój letni czas w dolinie to nie tylko opieka nad farmą – atrakcji jest o wiele więcej! Spędzaj nocki pod namiotem, buduj domki na drzewach, łap i kolekcjonuj owady, idź na ryby, zdobądź nowe ciuszki, gotuj, rób zdjęcia, buduj meble lub szukaj skarbów. Każda przygoda oferuje coś w zamian, dzięki czemu Twoja farma ma szansę jeszcze bardziej rozkwitnąć.

Wersja VR jest specyficznie dostosowana do urządzeń Meta Quest. Dotyczy to zarówno warstwy technicznej realizacji, jak i samych założeń dotyczących zakresu i sposobu działania mechanik gry. Celem jest stworzenie unikalnego doświadczenia bazującego na oryginalnej grze, specjalnie zaprejektowanego i zoptymalizowanego pod kątem urządzeń VR.

Nemesis: Distress
Gra „Nemesis: Distress” będzie wieloosobową grą wykorzystującą model „zdrajcy”. Gra realizowana jest wspólnie ze studiem Awaken Realms (rynkowa nazwa dla Realms Distribution sp. z o. o.) i charakteryzować ją będzie wykorzystanie modelu „zdrajcy”. Model ten zostanie opracowany i udostępniony w wyniku badań GameInn 3 realizowanych w konsorcjum z Realms Distribution sp. z o.o. w latach 2020 i 2021. Gra początkowo zostanie udostępniona w wersji tzw. early access. Gra będzie inspirowana grą planszową o tym samym tytule. Gra planszowa „Nemesis” (Awaken Realms, autor Adam Kwapiński) stała się światowym hitem i według największego portalu gier planszowych (Bgg.com) jest oceniana przez użytkowników jako trzydziesta piąta najlepsza gra planszowa w historii (overall) oraz dziewiąta najlepsza gra tematyczna w historii. „Nemesis” trafiła już do dziesiątków tysięcy graczy planszowych na całym świecie, planowane są też nowe dodruki. Grę planszową oficjalnie pozytywnie ocenił jeden z największych recenzentów gier video oraz pojawiła się dwukrotnie w serialu South Park.

Najistotniejszymi elementami rozgrywki w „Nemesis:Distress” są poczucie zagrożenia lub horroru oraz mechanizmy związane ze skradaniem połączonym z interakcją z otoczeniem. Gra posiada mroczny klimat, w którym gracze muszą planować kolejne posunięcia w kontekście aktualnej misji głównej lub misji pobocznych oraz aktualnej sytuacji panującej na statku. Zagrożenie ze strony obcej rasy jest podstawą sytuacji kryzysowej, w której znajdują się gracze. Wykorzystując mechanizmy gry wspierające planowanie, skradanie się, unikanie niebezpieczeństw oraz wykorzystywanie przedmiotów oraz otoczenia, gracze muszą zrealizować różnego rodzaju misje. Jednocześnie wszechobecna atmosfera horroru przekłada się nie tylko sytuacje, które mają graczy przestraszyć, ale również mogą spowodować wymuszoną zmianę tempa ze skradanki do panicznej – lub zaplanowanej – ucieczki.

Plan wydawniczy

2017 – Interkosmos
2020 – Metamorphosis
2022 – Interkosmos 2000
2022 – Nemesis: Distress (Early Access)
2024 – Everdream VR