Facebook Twitter LinkedIn Instagram YouTube

Relacje inwestorskie




Podstawowe informacje o spółce


Ovid Works to niezależne studio z Warszawy, które tworzy dopracowane pod względem jakości gry premium. Zostało założone w 2015 r. przez pasjonatów gamingu, którzy chcieli połączyć tradycyjne opowiadanie historii z interaktywną rozgrywką. Ovid Works w swojej twórczości inspiruje się tematami zaczerpniętymi z różnych źródeł kultury i rozrywki, takimi jak książki, filmy, wydarzenia.


Misja studia


Fundamentem działalności studia Ovid Works jest tworzenie gier, które opowiadają niebanalną historię i angażują gracza emocjonalnie. Wynika to z zamiłowania założycieli Ovid Works do literatury oraz gier. Gracz powinien decydować pomiędzy graniem w grę od studia a innymi rozrywkami, takimi jak: oglądanie filmu, serialu, słuchanie muzyki, czy też wizyta w teatrze. Dodatkowo rozgrywka w grę musi stanowić wyzwanie, któremu sprostanie wymaga zaangażowania i umiejętności.


Nasze gry


Interkosmos
Gra „Interkosmos” zrealizowana przez studio Ovid Works to wymagająca mini-gra w wirtualnej rzeczywistości, opowiadająca komediową historię astronauty, pełną zwrotów akcji, międzynarodowych intryg i zimnowojennych absurdów. „Interkosmos” to symulator z elementami survivalowymi. Gracz musi poprowadzić swoją w pełni interaktywną kapsułę Zvezda do bezpiecznego lądowania, korzystając z pomocy NASA i Roskosmosu. Gracz w trakcie lotu otrzymujemy odpowiednie instrukcje (zarówno od Rosjan jak i NASA). Niemniej większość czynności musi wykonać sam, z przystosowaniem się do nowych warunków włącznie. Gra jest inspirowana technologią kosmiczną z 1970 roku, w której każdy przełącznik, manometr i mechaniczny bit może mieć znaczenie dla przetrwania gracza-astronauty w powrocie na ziemię. 

„Interkosmos” otrzymał bardzo wysoką średnią ocen na platformie Steam: 92% pozytywnych komentarzy. Sama gra trafiła do szerokiego, jeśli chodzi o rynek VR, grona odbiorców, tj. do 9909 użytkowników, z których część stanowili youtuberzy, przedstawiciele prasy, nabywcy wybranego modelu laptopa przeznaczonego do VR z nowym procesorem marki Intel, które otrzymały kod do gry „Interkosmos”.

Gra „Interkosmos” została wydana 25 kwietnia 2017 r. Gra zadebiutowała na komputerach PC na HTC Vive i Oculus Rift. Obecnie jest dostępna do zakupu na platformie Steam.

Metamorphosis
„Metamorphosis” to gra, która opiera swój scenariusz na dziwnej i urzekającej powieści Franza Kafki pod tytułem „Przemiana”. „Metamorphosis” jest pierwszoosobową grą, w której akcja odbywa się w pięknych wnętrzach Pragi w latach 20. XX wieku. Gracz w „Metamorphosis”, podobnie jak w powieści Kafki wciela w rolę robaka, na którego czekają niebezpieczeństwa ze strony krwiożerczego chrząszcza, bezlitosnych zwierząt domowych i olbrzymich ludzi. Gra w surrealistyczny sposób rozwija książkową narrację Kafki, jednocześnie dając graczowi dawkę typowo growych elementów, takich jak zagadki środowiskowe, wyzwania sprawnościowe czy odkrywanie alternatywnych dróg ucieczki.


Gry autorskie – w przygotowaniu


Interkosmos 2000
Akcja gry rozgrywa się w ostatni dzień 1999 roku. Gracz jest jednoosobową załogą kapsuły kosmicznej, z misją przeglądu Międzynarodowej Stacji kosmicznej, która ucierpiała z powodu przelotu mikroasteroidów. Misja jest prowadzona równolegle przez 3 agencje kosmiczne: ESA, NASA i Roskosmos.

Podczas lotu występują komplikacje: awarie systemów na statku, niebezpieczne burze elektronowe, przeloty przez pola orbitujących wokół ziemi meteorytów. Agencje kosmiczne przerzucają się pomysłami rozwiązywania problemów, co owocuje sprzecznymi komunikatami oraz wykluczającymi się zaleceniami. Pojawiają się też przesłanki, że w kapsuła posiada tajny ładunek, który powinien być zabezpieczony za wszelką cenę. Sprawę komplikuje nadejście nowego roku i Millenium Bug, który w pewnym momencie odcina komunikację z ziemi, pozostawiając Astronautę z dwuznacznymi instrukcjami. Czemu ziemia zamilkła? Czym jest tajemniczy ładunek który transportujemy? Dokąd prowadzą tajemnicze koordynaty które docierają do kapsuły? Gracze, przez swoje decyzje, będą mogli odkrywać kolejne tajemnice kosmicznej opowieści, i wpłynąć na losy całego świata.

Rozgrywka opiera się na zarządzaniu systemami kapsuły oraz nawigacji w przestrzeni kosmicznej. Gracz będzie miał okazję wykonywać manewry inspirowane rzeczywistością: transfery orbit, dokowanie, oblatywanie kosmicznych obiektów, manewrowanie poprzez pola przeszkód. Będzie musiał zachować zimną krew by móc zarządzać awariom i przeżyć wśród wrogiej kosmicznej pustki.

Nemesis: Distress
Gra „Nemesis: Distress” będzie wieloosobową grą wykorzystującą model „zdrajcy”. Gra realizowana jest wspólnie ze studiem Awaken Realms (rynkowa nazwa dla Realms Distribution sp. z o. o.) i charakteryzować ją będzie wykorzystanie modelu „zdrajcy”. Model ten zostanie opracowany i udostępniony w wyniku badań GameInn 3 realizowanych w konsorcjum z Realms Distribution sp. z o.o. w latach 2020 i 2021. Gra początkowo zostanie udostępniona w wersji tzw. early access. Gra będzie inspirowana grą planszową o tym samym tytule. Gra planszowa „Nemesis” (Awaken Realms, autor Adam Kwapiński) stała się światowym hitem i według największego portalu gier planszowych (Bgg.com) jest oceniana przez użytkowników jako trzydziesta piąta najlepsza gra planszowa w historii (overall) oraz dziewiąta najlepsza gra tematyczna w historii. „Nemesis” trafiła już do dziesiątków tysięcy graczy planszowych na całym świecie, planowane są też nowe dodruki. Grę planszową oficjalnie pozytywnie ocenił jeden z największych recenzentów gier video oraz pojawiła się dwukrotnie w serialu South Park.

Najistotniejszymi elementami rozgrywki w „Nemesis:Distress” są poczucie zagrożenia lub horroru oraz mechanizmy związane ze skradaniem połączonym z interakcją z otoczeniem. Gra posiada mroczny klimat, w którym gracze muszą planować kolejne posunięcia w kontekście aktualnej misji głównej lub misji pobocznych oraz aktualnej sytuacji panującej na statku. Zagrożenie ze strony obcej rasy jest podstawą sytuacji kryzysowej, w której znajdują się gracze. Wykorzystując mechanizmy gry wspierające planowanie, skradanie się, unikanie niebezpieczeństw oraz wykorzystywanie przedmiotów oraz otoczenia, gracze muszą zrealizować różnego rodzaju misje. Jednocześnie wszechobecna atmosfera horroru przekłada się nie tylko sytuacje, które mają graczy przestraszyć, ale również mogą spowodować wymuszoną zmianę tempa ze skradanki do panicznej – lub zaplanowanej – ucieczki.


Plan wydawniczy


2017 – Interkosmos
2020 – Metamorphosis
2022 – Interkosmos 2000 – gra jednoosobowa dostępna na platformie Oculus Quest 2
2022 – Nemesis: Distress – gra multiplayer inspirowana grą planszową Nemesis we współpracy z Awaken Realms


Władze Spółki

Zarząd

Jacek Dębowski, Prezes Zarządu 
Jacek Dębowski w 2009 r. ukończył studia na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, na kierunku  Electronics and Telecommunication – IT Systems, uzyskując tytuł magistra inżyniera. W latach 2011 – 2012 r. odbył studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie sprzedażą i wartością klienta organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Współzałożyciel Ovid Works.

Posiada ponad 10 – letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami branży high-tech i gier wideo w zespołach składających się do 30 osób. Posiada doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu strategii zarówno dla rozwiązań biznesowych, jak i wdrożeń systemowych. Od 2015 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu i zarządza pracami działu R&D. Przykłady wiodących projektów badawczo-rozwojowych: opracowanie modelu ofertowania u operatora telefonii komórkowej; zaprojektowanie i wdrożenie mechanizmów bezpieczeństwa informacji u największego operatora telekomunikacyjnego w Polsce; zaprojektowanie platformy wymiany informacji i optymalizacji kosztów (kraje UE) dla producenta sprzętu medycznego. W latach 2008-2016 sprawował funkcję Business Strategy Consultant  (wcześniej Technology Analyst) w Accenture.

Jacek Chojecki, Wiceprezes Zarządu
Jacek Chojecki jest współzałożycielem studia Ovid Works. Posiada bogate doświadczenie w pracy z narracją i opowiadaniem historii oraz ponad 8-letnie doświadczenie w reżyserii filmowej i instalacjach wideo. Wybrane scenariusze, reżyseria filmów i instalacji filmowych – „Mora: Take 1” (2014) – eksperymentalna instalacja filmowa na Międzynarodowym Biennale Architektury w Wenecji (Venice Biennale of Architecture) – „Rabbitz” (2013), scenariusz i reżyseria, 30 min, produkcja: HEAD, Elefant Films , RTS) – Filmy w stałej ekspozycji w Europejskim Centrum Solidarności (2013-2014). Doświadczenie w najnowszej produkcji i asystent reżysera w filmach – „Zaćma” – reż. Ryszard Bugajski – „Generał zero” – reż. Ryszard Bugajski – „Drill, Baby Drill” – reż. Lech Kowalski. Od 2015 roku pracuje jako Game Director w Ovid Works i kieruje pracami działu R&D.

Rada Nadzorcza
Małgorzata Brauckmann-Sajkiewicz, Przewodnicząca Rady Nadzorczej
Łukasz Rosiński, Członek Rady Nadzorczej
Tomasz Sielicki, Członek Rady Nadzorczej
Konrad Hachulski, Członek Rady Nadzorczej
Krzysztof Ludwiniak, Członek Rady Nadzorczej


Dokumenty korporacyjne


Statut Ovid Works S.A.
Odpis KRS Ovid Works S.A.
Prezentacja inwestorska


Dokument informacyjny


Ovid Works S.A. – dokument informacyjny z 9 lipca 2020 roku.
Ovid Works S.A. – dokument informacyjny z 14 stycznia 2022 roku.


Raporty ESPI


[6.2022] Otrzymanie zawiadomienia od osoby zobowiązanej
* Zawiadomienie art.19 ust 1. MAR Jacek Chojecki_podpis
[5.2022] Otrzymanie zawiadomienia od osoby zobowiązanej
* Zawiadomienie art.19 ust 1. MAR Jacek Dębowski
[4.2022] Podpisanie umowy pożyczki
[3.2022] Zawarcie aneksu do umowy wydawniczej dotyczącej wydania i promocji gry „Nemesis: Distress”
[2.2022] Otrzymanie zawiadomienia od osoby zobowiązanej
* Zawiadomienie art 19 ust 1 MAR_VGS
[1.2022] Zmiana stanu posiadania
* art. 69 ustawy o ofercie publicznej – sprzedaż akcji Ovid Works SA

[15.2021] Otrzymanie ostatniej płatności w ramach projektu Falling Star (Interkosmos 2000)
[14.2021] Zawarcie aneksu do umowy wydawniczej
[13.2021] Otrzymanie refundacji wydatków w ramach projektu realizowanego w związku z konkursem GameINN 3
[12.2021] Zawarcie umowy dotyczącej gry Interkosmos 2
[11.2021] Otrzymanie zaliczki w ramach projektu realizowanego w związku z konkursem GameINN 3
[10.2021] Wykaz akcjonariuszy pow. 5 % głosów na ZWZ
[9.2021] Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Ovid Works S.A. na dzień 30 czerwca 2021 r.
* 1 Ovid Works S.A. ZWZ- ogłoszenie o zwołaniu_28_05_2020
* 2 Ovid Works S.A. ZWZ _projekty uchwał 28_05_2021
* 3 Ovid Works S.A.- pełnomocnitwo z instrukcją 28_05_2020
[8.2021] Zmiana stanu posiadania
* Zawiadomienie Rockbridge TFI S.A._Zmiana stanu posiadania
[7.2021] Zmiana stanu posiadania
* Zawiadomienie VGS S.A._Zmiana stanu posiadania
[6.2021] Zawarcie umowy o ograniczeniu zbycia akcji na akcjach Emitenta
[5.2021]_Zmiana stanu posiadania
* 20210414_Ovid Works_art.69_Zawiadomienie_Dębowski_załącznik
[4.2021] Otrzymanie zawiadomienia od osoby zobowiązanej
* Zawiadomienie z art 19_Jacek Dębowski
[3.2021] Zmiana stanu posiadania
* 20210414_Ovid Works_art.69_Zawiadomienie_Chojecki_Załącznik
[2.2021] Otrzymanie zawiadomienia od osoby zobowiązanej
* Zawiadomienie z art 19 o sprzedazy akcji J.Chojecki
[1.2021] Wykaz akcjonariuszy posiadajacych co najmniej 5% głosów na NWZ

ESPI od 2020


Raporty EBI


[4.2022] Zmiana terminu publikacji raportu rocznego za 2021 r.
[3.2022] Raport za I kwartał 2022
* Ovid Works S.A. Raport za I kwartał 2022r
[2.2022] Raport za IV kwartał 2021
* Ovid Works S.A. raport za IV kwartał 2021r
[1.2022] Harmonogram publikacji raportów okresowych w 2022 roku

[19.2021] Korekta raportu o zakończeniu subskrypcji akcji serii D
[18.2021] Raport za III kwartał 2021
* Ovid Works SA raport za III kwartał 2021 r.
[17.2021] Informacja o podwyższeniu kapitału zakładowego
[16.2021] Raport za II kwartał 2021
* Ovid Works S.A. raport za II kwartał 2021 r.
[15.2021] Zawarcie umowy na wprowadzenie
[14.2021] Objęcie akcji serii B Emitenta w wyniku ostatniego wykonania praw z warrantów subskrypcyjnych serii A
[13.2021] Korekta raportu za IV kwartał 2020
* 1 Ovid Works S.A. wykaz zmian do raportu okresowego za 01.10.2020-31.12.2020
* 2 Ovid Works S.A. raport za IV kwartał 2020 r. KOREKTA
[12.2021] Korekta raportu za III kwartał 2020
* 1 Ovid Works S.A. raport za III kwartał 2020 KOREKTA r.
* 2 Ovid Works S.A. wykaz zmian do raportu okresowego za 01.07.2020-30.09.2020
[11.2021] Korekta raportu za II kwartał 2020 r.
* 1 Ovid Works S.A. wykaz zmian do raportu okresowego za 01.04.2020-30.06.2020
* 2 Ovid Works S.A. raport za II kwartał 2020 r KOREKTA
[10.2021] Treść uchwał podjętych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu 30.06.2021 r.
* Treść podjętych uchwał ZWZ 30.06.2021 r.
[9.2021] Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Ovid Works S.A. na dzień 30 czerwca 2021 r.
* 1 Ovid Works S.A. ZWZ- ogłoszenie o zwołaniu_28_05_2020
* 2 Ovid Works S.A. ZWZ _projekty uchwał 28_05_2021
* 3 Ovid Works S.A.- pełnomocnitwo z instrukcją 28_05_2020
[8.2021] Raport roczny za 2020
* 1. Ovid Works S.A. Sprawozdanie finansowe za 2020 r.
* 2. Ovid Works S.A. Informacja dodatkowa za 2020 r.
* 3. Ovid Works S.A. Sprawozdanie Zarządu z działalności za 2020 r.
* 4. Ovid Works S.A. Raport roczny za 2020 r.
* 5. Ovid Works S.A. Sprawozdanie biegłego rewidenta z badania 2020-sig
[7.2021] Raport za I kwartał 2021 r.
* Ovid Works S.A. raport za I kwartał 2021 r.
[6.2021] Rejestracja zmian statutu Emitenta
* Tekst jednolity Statutu Emitenta na 12 maja 2021 r.
[5.2021] Zakończenie subskrypcji serii D
[4.2021] Zawarcie umowy z firma audytorską
[3.2021] Raport kwartalny
* Ovid Works S.A. raport za IV kwartał 2020 r.
[2.2021] Harmonogram publikacji raportów okresowych w 2021
[1.2021] Treść uchwał podjętych przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie
* Treść podjętych w dniu 12 stycznia 2021 r. uchwał

EBI od 2020


Dematerializacja – ogłoszenia spółki 


V wezwanie
IV Wezwanie
III wezwanie
II wezwanie
I wezwanie

Walne Zgromadzenia


Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Ovid Works S.A. na dzień 30 czerwca 2021 r.
* 1 Ovid Works S.A. ZWZ _projekty uchwał 28_05_2021
* 2 Ovid Works S.A.- pełnomocnitwo z instrukcją 28_05_2020
* 3 Ovid Works S.A.- liczba akcji liczba głosów_28_05_2020
Zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Ovid Works S.A. na dzień 12 stycznia 2021 r.
* Ovid Works_projekt uchwały zgłoszonej przez akcjonariusza
* Ovid Works S.A. NWZ _projekty uchwał 16_12_2020
* Ovid Works S.A.- pełnomocnitwo z instrukcja 16_12_2020
* Ovid Works S.A.- liczba akcji liczba głosów_16_12_2020

Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Ovid Works S.A. na dzień 3 lipca 2020 r.


Dywidenda


Zarząd Ovid Works nie planuje wypłaty dywidendy w najbliższych latach. Wypracowany zysk Spółki zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy.


Otoczenie rynkowe

Według firmy badawczej Newzoo wartość branży gier w 2019 r. wyniesie 152,1 mld USD. Z kolei według prognoz w 2020 r. gracze ze wszystkich platform mają wygenerować́ przychód o wartości 164,6 mld USD, z czego za ponad 50% tej kwoty przypadnie segmentowi gier PC i konsolom. Według ekspertów rynek gier w latach 2018-2022 będzie się rozwijał w tempie 9,6% rocznie.

Według prognoz łączny dochód ze sprzedaży oprogramowania i sprzętu VR w 2020 r. ma wynieść 37,7 mld USD, w tym 17,8 mld USD wartości sprzedaży samych urządzeń. Rynek VR wciąż jest młodą, dynamicznie rosnącą niszą rynkową. Charakteryzuje się ona relatywnie niską konkurencją i dynamicznie powiększającą się bazą sprzętu. 

Ovid Works jest dynamicznie rosnącą spółką rokrocznie zwiększającą swoje przychody i wartość. Studio dywersyfikuje swoją działalność poprzez wydawanie gier dostępnych na różne platformy, w tym VR.


Dane finansowe


Kontakt – relacje inwestorskie


ir@ovidworks.com

Autoryzowany Doradca
Kancelaria Adwokacka Kramer i Wspólnicy sp. j.
ul. Mokotowska 51/53 lok. 1, 00-542 Warszawa
Tel + 48 39 950 15 83
E-mail: biuro@kwlaw.pl

Animator Rynku
NWAI DOM MAKLERSKI SPÓŁKA AKCYJNA
ul. Nowy Świat 64
00-357 Warszawa
Tel +48 22 201 97 50


Kontakt

Sekretariat spółki czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 10-14
Tel +48 662-478-920

Ovid Works S.A.
ul. Dobra 4 m.10
00-388 Warszawa 
Polska
contact@ovidworks.com

NIP 701-05-40-701 
REGON 363541909