Facebook Twitter LinkedIn Instagram YouTube

29. czerwca 2022

Witamy!

Q2.2022 przebiegł pod znakiem dwóch tytułów:

  • „Nemesis: Distress”, którego premiera Early Access odbyła się 15 czerwca 2022;
  • „Interkosmos 2000”, który przeszedł do fazy QA i otrzymał oficjalną datę premiery od Facebooka.

Nemesis: Distress

Premiera Nemesis: Distress w wersji Early Access (EA)  odbyła się 15 czerwca 2022 na platformie Steam. Obarczona była technicznymi problemami i choć przebiegła poniżej oczekiwań, to statystyki zaangażowania oraz komentarze graczy dają jasny kierunek rozwoju i wskazują  na olbrzymi potencjał tytułu.

Najpoważniejsze problemy, z którymi borykał się tytuł podczas premiery w wersji EA, to zawieszenia programu (wymagające ponownego uruchomienia gry), lagi (opóźnienia w reakcji na działania gracza, opóźnienia w przekazywaniu informacji) oraz bugi . Są to problemy, które mogą zaważyć na ocenie tytułu – i tak było w przypadku Nemesis: Distress. Pomimo wskazywania dużego potencjału rozgrywki czy chwalenia warstwy graficznej, problemy techniczne spowodowały spadek oceny gry na ~64% (Mieszane Recenzje).

Taka sytuacja nie jest zaskakująca – Nemesis:Distress to ambitny tytuł z rozgrywką wieloosobową w czasie rzeczywistym. Jednym z powodów premiery w formie Early Access jest możliwość dostępu do community/ graczy, którzy pozwolą ulepszyć i wyłapać najważniejsze problemy gry. Pod tym względem premiera Nemesis: Distress w wersji EA przynosi zakładane owoce i pozwala doprecyzować szczegółowy plan działania do oficjalnej premiery finalnej wersji gry.

Plan naprawy tytułu rozpoczął się z dniem premiery. Gra została już zaktualizowana, sprowadzając odsetek crashy z 6% na <1% – od razu można było zaobserwować zmianę  w ocenach gry, która urosła o kilka punktów procentowych. W kolejnych dniach zaadresujemy kwestię lagów, zaś przez najbliższe tygodnie naprawiać będziemy co bardziej uciążliwe dla rozgrywki bugi. Planujemy przeznaczyć ten okres na doprowadzenie gry do stanu w którym gracze komentują rozgrywkę a nie problemy techniczne. Następnym krokiem jest rozpoczęcie  działań mających na celu promocję tytułu.

W następnych miesiącach rozwijane będą elementy wzbogacające rozgrywkę dające graczom więcej powodów do spędzania czasu w świecie Nemesis:Distress. Od meta-rozgrywki, przez zmiany zwiększające nacisk na aspekt „zdrady”, po nowe przedmioty i misje. Liczymy, że wdrażane zmian i poprawki, jak również aktywne adresowanie uwag graczy, zaowocują poprawą ocen na Steam i istotną konwersją z wishlisty, która ma na dzień dzisiejszy bardzo duży potencjał sprzedażowy.

Interkosmos 2000

Ostatnie miesiące poświęciliśmy na wykańczanie wyglądu gry, dźwięków i dialogów oraz – przede wszystkim – zapewnieniu płynnej i zrozumiałej rozgrywki. Bardzo dużym zmianom uległo wprowadzenie i samouczek, który został tak zaprojektowany, by umożliwić nawet największemu laikowi zapoznanie się z systemami statku i dać spróbować wirtualnej podróży kosmicznej.

Kończymy pracę nad zwiastunem gry, który rozpocznie naszą kampanię marketingową. Na chwilę obecną możemy powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego.  Interkosmos 2000 jest zdecydowanie najlepiej wyglądającą grą o kosmosie na platformę Quest 2. Nie jesteśmy sami w tej opinii: Meta (ex- Facebook) zaakceptował grę i potwierdził datę premiery na 01.09.2022 w swoim oficjalnym sklepie Oculus Quest Store. Nastąpiło przekazanie projektu do zewnętrznej firmy QA w celu finalnych testowów przed premierą.

Na koniec zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej, na której umieszczać będziemy komunikację kwartalną, w ramach której komentować będziemy kluczowe wydarzenia w firmie.