Facebook Twitter LinkedIn Instagram YouTube

Q3 2022

14. październik 2022


Witamy ponownie!

Q3.2022 to dla nas bardzo ważny okres, na który składają się przede wszystkim działania związane z trzema tytułami:

  • „Interkosmos 2000” – wydanie gry 1 września na Quest Store;
  • “Nemesis: Distress” – znaczące aktualizacje do tytułu będącego wciąż w wersji Early Access;
  • „Metamorfoza” – odzyskanie pełni praw do gry, wyprodukowanej przez Ovid Works i wydanej przez All In! Games w sierpniu 2020 r.

Interkosmos 2000

Gra Interkosmos 2000 miała swoją premierę 1 września 2022 roku na urządzeniach Oculus Quest 2 na platformie Oculus Quest Store. Premiera wywołała u nas mieszane uczucia – była zarówno bardzo udana jak i rozczarowująca. Bardzo udana, ponieważ otrzymaliśmy niezwykle wysokie i pozytywne oceny od graczy. Na 5 możliwych „gwiazdek” gra “Interkosmos” 2000 uzyskała 4,5; dla porównania Meta ocenia tytuł jako grę udaną, jeśli jej oceny są wyższe niż 3,7. Pokazuje to kolejny raz wysoką jakość tworzonych przez nas gier. Rozczarowująca, ponieważ wspomnianych ocen jest niecałe 60 – co, biorąc pod uwagę olbrzymi potencjał sklepu Mety, jest wynikiem zdecydowanie poniżej naszych oczekiwań, które zbliżone były bardziej do kilku setek.

Planujemy, dalsze działania wokół gry, które koncentrują się na kilku aspektach: zwiększenie udziału “Interkosmos 2000” na Oculus Quest Store oraz proliferacja sprzedaży poprzez zwiększenie dostępności gry w kontekście platform i rynków. Planujemy wkrótce wypuszczenie istotnej aktualizacji gry, która spowoduje umieszczenie “Interkosmos 2000” na stronie „New and updated”, czemu towarzyszyć będą wzmożone działania w zakresie reklamowania produktu. Dostaliśmy również propozycję portowania gry na 3 różne platformy chińskie od topowych producentów tamtejszego rynku, którzy widzą duży potencjał tytułu w Chinach z uwagi na, jak sami wspominali, duże zainteresowanie kosmosem tamtejszych użytkowników. Planujemy również wydanie gry na platformie Steam.

Nemesis: Distress

Prace nad ulepszeniem “Nemesis: Distress” będącej wciąż obecnej na Steam w formie Early Access trwają pełną parą. Najistotniejsza aktualizacja miała miejsce 8 września. Składał się na nią szereg usprawnień i zmian, wynikających zarówno z analizy rozgrywek przez zespół Awaken Realms, jak również z feedbacku, który trafia do nas od graczy. W ramach aktualizacji wprowadzone zostały nowe misje – główne i poboczne, zwiększając różnorodność oraz powtarzalność rozgrywki. Dodano system „pingów”, pozwalający sprawnie komunikować się z innymi załogantami. Każda postać otrzymała swoje unikalne cechy, mające bezpośredni wpływ na gameplay, dodatkowo urozmaicając unikalną już rozgrywkę na statku. Dodano również, nowe bronie i przedmioty, dające graczom nowe możliwości zarządzania postacią gracza czy interakcji z otoczeniem i przeciwnikami. Aktualizacja przekłada się bezpośrednio na coraz bardziej pozytywne komentarze graczy, a to wciąż dopiero początek drogi “Nemesis: Distress” – zarówno w obszarze potencjału, jak i samego rozwoju gry.

Metamorfoza

Po rozmowach z All In! Games dotyczących przyszłości tytułu, obie firmy doszły do wniosku, że ewentualny potencjał gry ma większą szansę zostać zrealizowany przez nas – twórców “Metamorfozy”. Odzyskanie pełni praw do gry to dla nas bardzo istotne wydarzenie, z kilku powodów. Po pierwsze, możemy dowolnie wykorzystywać stworzony świat – zarówno muzyczny jak i estetyczny – oraz dopracowane mechaniki gry w naszych kolejnych tytułach. Po drugie, uzyskaliśmy dostęp do portów gry na konsole PS4, Xbox One i Nintendo Switch, co pozwala nam rozpocząć rozmowy na temat poprawy błędów w tych wersjach z potencjalnymi partnerami (w szczególności dotyczy to fatalnie sportowanej wersji na Nintendo Switch, która znacząco obniżyła oceny Metamorfozy z perspektywy wszystkich platform). Po trzecie, efekty wszelkich naszych działań w obszarze „Metamorfozy” będą nam przynosić znacznie więcej korzyści finansowych niż do tej pory. Metamorfoza to gra, do której stworzenia oryginalnie założyliśmy Ovid Works i bardzo cieszymy się, że wróciła pod nasze skrzydła.