Facebook Twitter LinkedIn Instagram YouTube

Q4 2022

18. stycznia 2023

Witamy w nowym roku!

Czwarty kwartał 2022 roku obfitował w wiele wydarzeń i działań  zarówno od strony developmentu, marketingu, jak również od strony biznesowej. Zapraszam do lektury!

Ostatni kwartał ubiegłego roku obracał się przede wszystkim wokół sprzedaży i aktualizacji “Interkosmosu 2000”. Dodatkowo Zarząd musiał zareagować na trudną  i niespodziewaną  sytuację związaną z opóźnieniami płatności od firmy Meta. Oprócz tego prowadzone były prace nad rozwojem tytułów: “Metamorfoza” oraz “Nemesis: Distress”.

Po premierze “Interkosmos 2000” pracowaliśmy nad dopracowaniem produktu – zarówno pod kątem eliminacji wszelkiego rodzaju błędów, jak również prac nad nowymi funkcjonalnościami rozwijającymi czas i różnorodność rozgrywki. Najważniejsza aktualizacja z października wprowadziła nowy tryb rozgrywki: Sandbox. Moduł ten zawiera nowy system “Orbital Maneuver Planner” pozwalający dokładnie zaplanować lot do celów na orbitach okołoziemskich . System umożliwia  graczom całkowitą wolność poruszania się w przestrzeni wokół Ziemi.

Tryb “Piaskownicy” pozwala graczom na spokojne, nie przerywane komunikatami radia, odkrywanie kosmosu, w tym nowo dodanych, historycznych lokalizacji, na przykład pierwszego satelitę Sputnik. Tryb ten umożliwia graczom na przewijanie czasu i wyłączenie konieczności zarządzania zasobami. Dodatkowo zostało wprowadzonych wiele pomniejszych zmian i usprawnień wizualnych (np. UI komputera pokładowego). Tydzień później wydaliśmy również aktualizację z okazji “Halloween”, która testowała jedną z bardzo istotnych funkcjonalności trybu “Sandbox” – możliwość dodawania kolejnych misji. W tym wypadku chodziło o rozbijanie dyni przy pomocy kapsuły.

Pozostała część Q42022 to prace nad portowaniem gry “Interkosmos 2000” na kolejne platformy. O szczegółach działań Zarząd będzie informować osobnymi komunikatami.

W kontekście biznesowym, Spółka musiała sprawnie zareagować na nieoczekiwaną sytuację związaną z opóźnieniami płatności od firmy Meta za sprzedaż gry “Interkosmos 2000” w Oculus Quest Store. W wyniku różnych proceduralnych zawirowań, do końca 2022 roku (czyli 4 miesiące od daty premiery) Ovid Works otrzymał zapłatę za sprzedaż “Interkosmosu 2000” wyłącznie za jeden miesiąc – w dodatku najmniej lukratywny. Spowodowało to konieczność dofinansowania Spółki. W obliczu tej sytuacji, Zarząd,  podjął trudną decyzję o sprzedaży części  posiadanych akcji  oraz udzielenia pożyczek na zasilenie kapitału obrotowego i bieżącą działalność Spółki. W międzyczasie Meta zobowiązała się do uregulowania wszelkich zaległości w styczniu i lutym, razem z bieżącymi płatnościami.

Oprócz powyższych działań prowadzone były prace rozwojowe w projektach: 

  • “Metamorfoza”: w zakresie rozpoczęcia procesu przygotowania do reedycji: w tym portowanie na nowszą wersję silnika Unreal Engine, rozplanowanie procesu designu bonusowego/ dodatkowego contentu, analiza możliwości wprowadzenia nowych rozwiązań gameplayu vs. czas i koszt produkcji;
  • “Nemesis: Distress”: w zakresie poprawek i prac przygotowujących do przyszłej premiery pełnej wersji produktu;
  • “Faust”: prototypowanie nowego projektu Ovid Works.

W nadchodzącym kwartale prowadzone będą dalsze prace polegające na prototypowaniu kolejnej gry Ovid Works, mające jednak w pierwszym kwartale 2023 roku niższy priorytet od działań wskazanych poniżej: Spółka koncentruje się przede wszystkim na premierach gry “Interkosmos 2000” na kolejnych platformach, promocji tytułu oraz dalszym rozwoju wydanych już gier. Działania zakładają zarówno dodawanie do gier nowych elementów rozgrywki, scenariuszy, jak również prace nad penetracją rynków innych niż anglojęzyczne. Zarząd widzi bardzo duży potencjał sprzedażowy szczególnie na rynkach: hiszpańsko, niemiecko i francuskojęzycznych. Analiza wyników sprzedażowych pokazuje zasadność wprowadzania nowego kontentu w promowaniu produktu i utrzymywaniu tzw. ogona sprzedażowego oraz wysokich ocen graczy.